В началото на 2020 нека си припомним какво НЕ е добра препоръка. Препоръките са основните инструменти на работата в нетуъркинг среда. Затова трябва да сме сигурни, че препоръките, които ние даваме, са навременни и подходящи. Айвън Майснер ги нарича „ценната валута“ на нетуъркинга. Кои са основните точки, по които да следим дали даваме добри препоръки, според основателя на BNI?
- „Слушайте нуждите на хората, които срещате.
- Попитайте дали ще е проблем лицето или бизнеса, за който говорите, да се свърже с тях. Това определя доколко е нужна препоръката.
- Когато давате препоръка на някого, внимавайте да не представите погрешно качеството на препоръката.
- Всеки път, когато имате гореща препоръка за някого, не я оставяйте да „виси“.
В допълнение към това, което трябва да направим, за да бъдем максимално от полза, ето няколко съвета кое НЕ е добра препоръка:
- Новини за среща на собственици на бизнес, или всяка друга бизнес среща. Това е съобщение и потенциално добра информация, която трябва да присъства, но не е препоръка;
- Осигуряване на някого с по-добър източник за покупка на продукти. Отново, това е ценна информация, но не и препоръка;
- Даване на една и съща препоръка на трима различни човека в една и съща професия;
- Когато препоръчвате някого на потенциален клиент, без да казвате на клиента, че това е препоръка;
- Когато давате препоръка на някого, но им казвате да не използват вашето име пред потенциалния клиент;“