В началото на 2020 нека си припомним какво НЕ е добра препоръка. Препоръките са основните инструменти на работата в нетуъркинг среда. Затова трябва да сме сигурни, че препоръките, които ние даваме, са навременни и подходящи. Айвън Майснер ги нарича „ценната валута“ на нетуъркинга. Кои са основните точки, по които да следим дали даваме добри препоръки, според основателя на BNI?


  1. „Слушайте нуждите на хората, които срещате. 
  2. Попитайте дали ще е проблем лицето или бизнеса, за който говорите, да се свърже с тях. Това определя доколко е нужна препоръката.
  3. Когато давате препоръка на някого, внимавайте да не представите погрешно качеството на препоръката.
  4. Всеки път, когато имате гореща препоръка за някого, не я оставяйте да „виси“.

В допълнение към това, което трябва да направим, за да бъдем максимално от полза, ето няколко съвета кое НЕ е добра препоръка:


  • Новини за среща на собственици на бизнес, или всяка друга бизнес среща. Това е съобщение и потенциално добра информация, която трябва да присъства, но не е препоръка;
  • Осигуряване на някого с по-добър източник за покупка на продукти. Отново, това е ценна информация, но не и препоръка;
  • Даване на една и съща препоръка на трима различни човека в една и съща професия;
  • Когато препоръчвате някого на потенциален клиент, без да казвате на клиента, че това е препоръка; 
  • Когато давате препоръка на някого, но им казвате да не използват вашето име пред потенциалния клиент;“