Колко от посетителите идват на BNI среща с ясното съзнание, че искат да станат част от дружеството? Най-вероятно, нито един. Това, което кара посетителите да преминат от „Нямам интерес“ през „Искам да се присъединя“ до „Трябва да се присъединя“ е атмосферата на срещата.
Положителното преживяване на посетителите е отговорност на цялото дружество, която то поема в 7.30 ч. и се грижи да изпълнява до края на срещата. Ето някои насоки за постигане едно незабравимо преживяване на посетителите, след което те да пожелаят да се върнат като пълноправни членове на екипа:
- Винаги пристигайте навреме и оставайте до края на срещата – това демонстрира мотивацията и професионализма ви.
- Създайте приятелска и приветстваща атмосфера. Използвайте свободния нетуъркинг, за да поздравите и проявите искрен интерес към всеки посетител: „С какво се занимаваш?“ „От колко време си в бизнеса?“ „Как можем да ти бъдем полезни?“
- Давайте насоки. Ясно представяйте всяка част от дневния ред така, че да бъде разбираема за външни лица. Свържете посетителя с бизнес лидер от дружеството, с който мислите, че могат да си бъдат взаимно полезни.
- Впечатлете ги с блестящи седмични представяния. Нека ви видят като техни желани партньори, доставчици и колеги, с които биха искали да работят.
- Положителният принос и препоръките са може би най-важната част от срещата. Тя има силата да убеди посетителя, че BNI е място, където ще развие бизнеса си.
- Погрижете се да дадете пълна информация за ползите от участието в BNI и отговори на всички въпроси по време на ориентацията. Не забравяйте, че не бива да продавате, а да въвличате. Всичко казано и видяно досега трябва да е достатъчно, за може посетителят сам да вземе решение за себе си.
Робърт Скроб, #1 експерт по задържане на клиенти, с когото BNI си партнира, създава серия помощни брошури за различните етапи на присъединяване на посетителите. За да разрастнете дружеството си, запълвайки свободни бизнес области, представяйте тази брошура по време на ориентацията или я изпращайте с имейла след срещата.