Вече повече от 35 години BNI помага на хора и бизнеси да израстват, използвайки методите на маркетинга чрез препоръки. Средството за достигане до препоръки е структуриран нетуъркинг. Да си пропомним 5-те най-важни предпоставки, за да е успешен:
- Изграждайте отношения, не продавайте! Обикновено никой не отива на нетуъркинг събитие, за да купи нещо. Когато се стремите да изградите отношения, трябва искрено да се интересувате от хората. Попитайте ги с какво можете да им помогнете. Не очаквайте нищо в замяна, законът на реципрочността е доказан многократно – ще пожънете, каквото посеете.
- Доверието отнема време. Нетуъркингът е за земеделци, а не за ловци. От посяването на семената до първата реколта минава време и грижи. Бъдете готови да ги вложите.
- Никога не подценявайте хората. Мрежата от контактите трябва да бъде разнообразна и развита в широчина. Не подценявайте хората, с които се срещате, само защото смятате, че не могат да са ви полезни. Никога не знаете кой кого познава. Една от най-качествените препоръки в BNI България, превърнала се в сделка за стотици хиляди лева, беше дадена от представител на неправителствена организация.
- Бъдете готови с интересно представяне. Провокирайте разговор и създавайте емоция, подбирайки правилните думи. Кажете нещо, което да породи любопитството на хората, за да ви зададат допълнителни въпроси. . Не говорете за очевадното. Ако имате туристическа агенция, например, се подразбира, че клиентите ви са хора, които обичат да пътуват. Вместо това, използвайте секундите да разкажете някоя вълнуваща история, да споделите клиентски отзив.
- Не подценявайте силата на първото впечатление. Винаги бъдете навреме за нетуъркинг събитие, дори отивайте по-рано. Демонстрирайте безупречен външен вид, овладейте езика на тялото си и изцяло се фокусирайте върху събеседника. За съжаление, някои бизнес лидери пренебрегват тази предпоставка по време на онлайн срещи. Да закъсняваме за срещи, да се явяваме в небрежен външен вид или да се опитваме да го прикрием като не включваме камерата си, да си мислим, че правим нетуъркинг, докато шофираме или ходим в парка/по плажа, да пушим, закусваме, да си тръгваме по-рано и т.н. създават първо впечатление, към което едва ли някой от нас се стреми.