Ако утре бизнесът ви затвори врати, ако изчезнете от пазара внезапно, колко ще са хората, които ще забележат това? А колко са тези от тях, на които вашата работа ще липсва? Сет Годин – „създателят на директния маркетинг“ и автор на 19 бестселъра за ефективен маркетинг и лидерство – сподели тайната за това как да вършим значими дела и как да открием подходящите за нас клиенти. Представяме ви някои запомнящи се моменти от представянето му на Международната BNI конференция:
- Не е нужно да бъдете първи в нещо, достатъчно е да бъдете разпознаваеми. Днес става все по-сложно да бъдем откриватели, но и не е необходимо. Заложете на собствен стил, рискувайте, бъде чудати и се отличавайте от тълпата.
- Има хиляди други, които се занимават със същото нещо като вас. Как да накарате клиентите да търсят точно вашето име в Google? Като създадете изживяване. Гурме храната за котки не е за котките – тя е за стопаните им, които получават усещане за лукс и грижа. Ако след като са се докоснали до работата ви, клиентите ви имат история, която да разкажат, значи сте я свършили както трябва, а това е най-добрата реклама.
- Фокусирайте се върху търсенето на вашите най-добри клиенти. Това не са просто клиенти, които плащат редовно и плащат добре, не са дори тези, с които имате изрядни отношения и разбирателство. Това са тези клиенти, които искат от вас повече, карат ви да излезете извън зоната ви на комфорт и да разширите границите на възможностите си.
А как да разберете дали това, което правите, е значимо? Лесно е! Някой би ли си го татуирал? На пазара има десетки производители на мотоциклети, но хората избират да татуират Harley Davidson.