Кой е идеалният посетител за вашето дружество? Има ли тънкости, които все още не сте овладели при поканите? Доколко е важно проследяването и как да го правите по-ефективно? Рената Урбоне от BNI Литва дава отговорите на тези важни въпроси.
За да определите най-подходящия за дружеството ви посетител, проверете дали отговаря на някой от следните критерии:
- Поискана препоръка. Ако ваш колега е поискал да бъде свързан с бизнес лидер от дадена бизнес област, това е идеалният посетител за следващата ви седмична среща! Обадете се на всички свои контакти, които биха могли успешно да сключат сделка с член на вашето дружество.
- Човек със силна мрежа от контакти. Всеки ваш познат или клиент, който може да донесе нови контакти в дружеството, е идеален посетител. Свежите контакти са най-добрият източник на препоръки за бизнес в BNI.
- Непредставена в дружеството бизнес област. Дадена област е свободна в дружеството ви? Идеална възможност да поканите всички свои контакти в тази сфера на следващата ви среща! Това е шанс да увеличите размера на дружеството и да помогнете на ваш познат да увеличи размера на бизнеса си!
- Потенциален нов член. Ако бизнес областта е свободна, а бизнес лидерът е позитивен, мотивиран и настроен към растеж – то той има всички предпоставки да се превърне в член на дружеството. BNI предлага структурирана и професионална среда, необходима за растежа на бизнеса.
След като сте определили идеалният за дружеството посетител, време е да отправите покана, на която да не може да откаже:
- Акцентирайте върху ползите – колко и какви хора ще срещне, потенциалът на бизнеса, който е възможно да получи.
- Дайте цялата нужна информация – каква е целта и структурата на срещата, къде и кога ще се проведе.
- Подходете с грижа – дайте достатъчно време за планиране и подготовка, като отправите поканата си няколко дни предварително, а ден-два преди срещата напомнете, че с нетърпение очаквате да се видите.
Ангажиментът към посетителите ви не свършва с поканата:
- Представете ги на колегите си, с които смятате, че биха могли да си бъдат взаимно полезни.
- По време на срещата, накарайте ги да се почувстват добре дошли и им благодарете, че са се отзовали на поканата ви.
- Поискайте обратна връзка, концентрирайки се върху позитивите – „Кое ти беше най-полезно?“, „Кое можем да подобрим според теб?“