Комуникационните умения са най-важното умение не само в бизнеса, а и в живота.

Когато представяме себе си, идеите и продуктите си ясно и въздействащо, ние печелим съмишленици, поддръжници, клиенти и партньори. В BNI България гледаме на презентационните умения като на цялостното общуване между презентатора и слушателите му.

Кои са пет от най-често срещаните грешки, които пречат на хората да се представят блестящо при презентации:

  1. Пропускат, че самата им поява някъде, преди да са казали и дума, вече ги представя. Точността, приветливата усмивка, професионалното облекло, изправената стойка и уверената походка създават добро първо впечатление.
  2. Забравят, че езикът на тялото има много по-силно въздействие от думите и при разминаване между онова, което хората виждат, и онова, което чуват, те вярват на видяното. Кой би се вслушал в съветите на личен треньор, който изглежда апатичен и отпуснат, или на финансов консултант, който изглежда разпилян и небрежен?
  3. Презентират нещо, което не ги въодушевява. Ще се изненадате, някои собственици на бизнес не звучат въодушевени, когато говорят за продуктите или услугите си. Още Аристотел ни учи, че патосът (чувствата и емоциите) е един от трите стълба на убеждаване. Ако онова, на което посвещавате времето си, не ви вдъхновява, защо да го правите?
  4. Не отдават внимание на предварителната подготовка. „Е аз това го правя от 10 години, какво ще се готвя.“. „Аз този бизнес го знам по-добре от всеки друг, все ще измисля нещо.“. Ако презентаторът не отдели време да помисли за нуждите на своята публика и за целите, които иска да постигне с презентацията си, често попада в клопките да пресрочи времето без да е казал същественото, да използва специализирани термини, да не дава достатъчно подробности или да прави технични и претоварени с информация презентации, които не добавят стойност и не ангажират аудиторията.
  5. Слагат повече от един фокус. Запитани с какво се занимават, изреждат две – три – пет различни дейности. Обръщат се в рамките дори и на няколкосекундно представяне към три – пет – всички възможни типове клиенти. Вместо да си отговорят предварително на въпроса: кое е онова едно нещо, в което искам да запомнят, че съм добър? Кои са онези клиенти, за които мога да доставя най-голяма стойност?

BNI бизнес лидерите усъвършенстват своите презентационни умения практикувайки всяка седмица както и посещавайки специализирани обучения. С голямо нетърпение очакваме следващото издание на най-обичания семинар на 18 ноември с водещ Светлана Проданова, национален директор на BNI България и сертифициран обучител от екипа на John Maxwell!

Author

Напиши коментар