Юлиян Калдерон е управител на софтуерната компания BGService и настоящ Президент на BNI Капитал. Това е третият му мандат на тази длъжност от основаването на дружеството през 2018 г. За опита и ползите от участието в BNI, разказва в следващите редове.
Как представяш дейността си пред някой, с когото току-що си се запознал?
В BGService помагаме на малкия и среден бизнес да се отърве от екселските си таблици, като така го правим по-подреден и печеливш. Това е възможно с помощта на наш собствен софтуер, наречен NZoom.
Какво отличава компанията ти от конкурентите на пазара?
Специфичното при нас е, че не приемаме всяка работа. Отказваме около 30% от запитванията. Причината е, че се стремим да работим само когато сме сигурни, че ще бъдем полезни. Това, което ни отличава, е че нашите клиентите получават адаптирана за техния бизнес система и едновременно с това поддръжка и услуги като за готово решение.
Постижение, с което се гордееш?
Гордея се много неща, които постигнахме през годините, едно от тях е, че все още с нас работят първите ни 5 клиента, с които стартирахме през 2002 г. Това само по себе си говори много за работата ни.
Вече 3 години си член на BNI България, кой е моментът, оставил силен отпечатък в съзнанието ти?
Със сигурност ярък спомен завинаги ще си остане първата среща на дружеството през 2018 г. Като Президент, аз трябваше да водя. Озовах се в пълна зала, изправен пред над 30 човека – излишно е да казвам, че си глътнах езика. Няма да забравя и участието на BNI Капитал в „BNI търси талант“. Взехме 1-о място с нетрадиционен прочит на една от ценностите на BNI – Традиции и иновации, започвайки с „Назад, назад, моме Калино“ и завършвайки с караоке вариант с изменен текст в BNI тематика на „I’m a believer“ на Smashmouth.
Когато си помислиш за най-значимата си сделка с участието на BNI, за какво се сещаш?
Винаги ще помня първата сделка, която сключихме още докато дружеството се сформираше. Беше по препоръка на тогавашния ни Директор, Ива Балашева, към неин ценен клиент от област счетоводство и одит. Тя не е най-голямата, но беше впечатляващо да видиш от първа ръка как системата работи още преди реално да участваш в организацията.
Истината е, че през първите две години на членството ни набирахме скорост и бяхме фокусирани върху това да се развиваме, да създаваме отношения и видимост. Истинският растеж в бизнеса ни от BNI дойде едва сега, през третата година от членството ни. За 2021 г. очакваме оборотът на BGService по препоръки от BNI да достигне 500 000 лева.
Какво се промени, откакто участваш в BNI? Кои са ползите, които получава бизнеса ти?
Една от най-големите ползи е, че компанията ни си има по-образован управител (смее се). Силно вярвам в ценността за учене през целия живот. Откакто съм част от BNI Капитал, редовно участвам в обучения в и извън BNI за надграждане на знанията и уменията ми. Тук открих много ценни партньори, с които ритмично си разменяме препоръки за бизнес. Почти всяка седмица през изминалия месец сме получили по една интересна препоръка.
Почти няма и седмица, в която да не си помогнал за растежа на бизнеса на колега в BNI. Сумата на благодарности за сключени сделки към теб надхвърля 500 000 лв. Как го постигаш?
Работата ми ме среща с много и различни хора всеки ден. Благодарение на мрежата ми от контакти в BNI, когато някой от клиентите ми се обърне към мен с проблем, аз винаги мога да отговоря с конкретна и проверена препоръка. Когато това се повтори два, три пъти, клиентите ми вече знаят, че могат да се допитат до мен и да получат решение на нуждите си.