Елка Димитрова е управител на Елестра ЕООД и горд член на BNI Максимум от март 2019 г. Компанията ѝ предлага изработка на разнообразна гама от рекламни материали и опаковки с помощта на екип от специалисти с висока професионална подготовка и дългогодишен опит в областта на графичния и конструктивен дизайн, предпечатната подготовка и изработката на продукти от хартия и картон. За актуалните тенденции при печатните рекламни материали, Елка споделя експертното си мнение в следващите редове:

Каква е ролята на печатните рекламни материали в съвременния дигитален свят?

В днешно време със сигурност дигиталните медии са най-бързо развиващият се вид медии и онлайн рекламата е най-популярна, но има една традиционна форма на поднасяне на съдържание, която не губи своята значимост и това е печатната реклама.

Преди началото на пандемията в САЩ бяха направени университетски проучвания за това в каква степен хората помнят реклами и съдържание видени на хартиен носител в сравнение с видяното на монитор или дисплей. Използвайки методология наречена „Brain mapping”, невробиолози от университета „Темпъл“ във Филаделфия публикуваха данни, показващи, че в сравнение с дигиталните, физическите носители и материали генерират по-висока емоционална наситеност при обработка на информацията. Причината за това е, че се отчита по-висока активност в този дял на мозъка, който е свързан със желанието да се притежава нещо.

Какво е значението и какви са предимствата на печатната реклама?

Печатната реклама не е загубила и няма да загуби своето значение, защото:

  • Печатните материали се радват на по-осъзнато внимание от страна на публиката;
  • Печатът повишава рекламната ефективност на другите канали;
  • Изискани печатни или предметни рекламни материали носят висока доза имидж.

Безспорен факт е, че днес виртуалните канали стават все по-шумни и наситени с информация, която ние все по-умело съзнателно или подсъзнателно игнорираме. Печатната реклама от друга страна дава възможност на потребителите за по-продължителна и осъзната среща с посланията, които им изпращаме.

Какви са актуалните тенденции във визиите на печатните рекламни материали?

Отминаха времената, в които всеки едноличен търговец подаряваше фирмени календари, най-вече украсени със снимки на децата си. Вече не се раздават тефтери и хартиени кубчета на килограм.

Съвременните печатните рекламни материали имат балансирано оформление, точни и ясни текстове, изработват се от качествени материали и се декорират с възможностите на съвременните технологии.

Всеки мениджър, който е взел решение изграждайки имиджа на бранда да използва  печатен материал е наясно, че ако продуктът не е достатъчно полезен, интересен и красив, ще отиде в коша за боклук. Нещо повече – ще бъде антиреклама, която ще внуши на потребителите, че услугите на съответната фирма са толкова некачествени, колкото и рекламните ѝ материали.

Днес, за да изпълнят ролята си на утвърждаващи бранда инструменти, печатните рекламни материали трябва да имат модерна визия, актуално звучене и да бъдат изработени с много високо качество. За целта трябва да отговорят на  условия, чиято ефикасност е доказана в практиката:

  • Кратки и впечатляващи текстове с прецизирани шрифтове;
  • Стилизирани изображения;
  • Нестандартни цветови комбинации;
  • Впечатляващи декориращи елементи.

В заключение на експертното си мнение за значението, ролята и актуалните тенденции при печатните рекламни материали, Елка споделя, че за да се стигне до сполучлив и успешен продукт, той трябва най-вече да бъде произведен с желание, умения и любов.

Author