Малкият бизнес се управлява по различен начин от големите корпорации и затова изисква различни стратегии за успех. Кои са съветите, които собственици на малки предприятия споделят за постигане на по-висока продуктивност?

  1. Приоритизирайте най-важните задачи

Уверете се, че всеки ден всеки член на екипа ви отделя време за една важна задача, която ще помогне за развитието на вашия бизнес. Тази задача трябва да бъде първото нещо, което се изпълнява всеки работен ден. Малките компании имат ограничени ресурси, затова правилното подреждане на приоритетите е от голямо значение.

2. Бъдете гъвкави

Малките предприятия имат огромно предимство в това, че са гъвкави и могат бързо да се адаптират към търсенето и тенденциите на пазара без почти никакви последствия. Използвайте това във ваша полза. Работете в няколко направления едновременно и в последствие определете коя стратегия би била най-успешна за вашите индивидуални възможности.

3. Бъдете полезни за другите

Вместо да търсите помощ, опитайте се първо да бъдете полезни за нечий чужд бизнес. Ще се изумите от растежа, които ще постигнете за собствената си компания, докато помагате на някоя друга да се развива.

4. Назначете си асистент

Ако някой планира срещите и събитията вместо вас, ще имате повече време да се концентрирате върху по-важните неща. Ще се изненадате от спестеното време и свободата, която делегирането на тази задача ще ви даде. Назначаването на асистент може значително да повиши производителността в цялата ви компания.

5. Обърнете внимание на личното отношение

Огромните корпорации не могат да дадат на клиентите си персонално отношение за разлика от по-малките предприятия. Често клиентите избират малки компании за свои партньори именно поради тази причина – получават усещането за значимост, ексклузивност и грижа според специфичните им нужди.

6. Автоматизирайте възможно най-много процеси

Автоматизирането ще ви помогне да повишите продуктивността, дори ако имате малък екип. Особено ефективна практика е аутсорсингът – начин да получите допълнителна помощ без разходи и отговорности за наемането на нови служители. Изнасянето на определени процеси, които отнемат много време като уеб дизайн, създаване на съдържание, IT, SEO и т.н. ви позволява да се съсредоточите върху основните си дейности.

7. Провеждайте ежедневни срещи с екипа си

Тези срещи държат всички в екипа фокусирани върху спешните задачи. Достатъчно е да бъде ясно какво е свършено вчера и какво е планирано за днес.

8. Елиминирайте всичко, което ви кара да губите време

Собствениците на малък бизнес често се грижат за всичко. Направете внимателен разбор на ежедневните си действия и елиминирайте тези, които не помагат за развитието на вашия бизнес или които ви отнемат много време. Помислете дали можете да автоматизирате някои от тях или да получите помощ от някой друг.

9. Работете по една не-спешна задача всеки ден.

Нещо, което днес не е важно, утре може да се окаже спешно, ако дълго време бъде пренебрегвано. Отмятайки по нещо малко всеки ден, ще сте сигурни, че то ще бъде свършено и че бизнесът ви се развива. Например, може да търсите нови доставчици, да променяте оформлението на уебсайта си или да ревизирате съдържанието на маркетингов имейл.

Източник: https://bit.ly/3BExcn4

Author