Като професионални нетуъркъри посещението на събития за създаване на нови бизнес контакти е част от ежедневието ни. Едно от предизвикателствата, които срещаме, е започването на разговор с непознат. Как да подходим, кои теми са подходящи и кои да избягваме – често се чувстваме несигурни за правилните отговори на тези въпроси. За тънкостите и добрите практики при т. нар. “small talks” или „малки разговори“ разказва Владимир Кръстев от „Просвета либри“ и Координатор образование в BNI Капитал.

Да започнем първо с това какво всъщност означава „малък разговор“? Това е:

  1. Лесен начин на стартираме неформална комуникация.
  2. Често използван за разговор с някого когото не познаваме добре по време на събития.
  3. Често срещана форма на разговор за маловажни теми.

„Маловажните“ теми не са за подценяване и към избора им е нужно да се подходи с внимание. Те поставят началото на отношенията между двама непознати и имат силата както да предразположат събеседника ни, така и да го отблъснат. Ето няколко идеи за подходящи и неподходящи теми:

За да бъдат „малките“ ви разговори приятни и полезни и да доведат до последващ контакт и евентуални нови партньорства, приложете една или няколко от следните доказано ефективни стратегии:

  1. Поемете инициативата. Бъдете първи!
  2. Задавайте въпроси с отворени отговори!
  3. Практикувайте активно слушане!
  4. Покажете ентусиазъм и интерес!
  5. Обсъждайте теми от общ интерес!
  6. Приключвайте разговора преди да се оттеглите!
  7. Направете комплимент
  8. Направете преход между темите използвайки: „Това ми напомня на….“
  9. Накарайте другите хора да се вълнуват от разговора. (започнете със защо?)
  10. Задавайте въпроси, които предполагат забавни отговори.

А ето и някои идеи за това как да започнете или приключите разговор с непознат с лекота:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За автора:

Владимир Кръстев създава електронно образователно съдържание повече от 10 години. През 2012 г. става част от екипа на най-голямото българско издателство за учебна литература – „Просвета“. От 2015 г. той поема поста директор на ПРОСВЕТА ЛИБРИ – дъщерната компания на издателството, която създава електронни учебници, интерактивни образователни ресурси, видеоуроци и много други технологични решения в сферата на образованието за българските деца. Той е и ръководител на проекта и екипа, който създава платформата е-просвета – електронното училище на България.

Владимир приема работа си като нещо, което му носи голямо удовлетворение и най-вече отговорност за по-доброто образование на българските деца.

Author