LinkedIn е социална мрежа с над 810 милиона потребители със силно изразен бизнес фокус. Струва си да я опознаем, нали? Независимо дали вече имате LinkedIn профил или искате да си създадете такъв, тази статия ще ви бъде полезна. Платформата обединява различни професионални инструменти за нетуъркинг, овладяването на които ще ви даде допълнителни предимства.

Първата стъпка, за да получите максимума от социалната мрежа, е да разберете как работи тя и как да я използвате за разгръщане на вашия нетуъркинг потенциал. Профилът ви в LinkedIn е едновременно ваша визитна картичка, „огледало“ на уменията ви и „стена на славата“ за вашите професионални постижения.

Как LinkedIn да работи за вас

Има три ключови аспекта, върху които да се фокусирате, за да разширите контактната си мрежа чрез LinkedIn:

  • Изградете впечатляващ профил.
  • Създавайте уникално и релевантно за аудиторията ви съдържание.
  • Ангажирайте се х3!

Днес ще разгледаме отблизо първия от тези три аспекта. Той ще постави началото на  вашия успех в LinkedIn.

Как да изградим впечатляващ профил

Когато изпращате покана за свързване към други професионалисти, първото, което ще видят, е вашия профил. Дали ще приемат или отхвърлят поканата ви ще зависи от това какъв образ сте си създали.

Вашето професионално представяне е по-важно дори от автобиографията ви, тъй като тя показва единствено работните ви места и опита, който сте натрупали. Речникът, тонът и ритъмът на представянето ви изграждат професионалния ви имидж.

Добавете отзиви от колеги и клиенти. За непознатите това са препоръки от други професионалисти, които са харесали работата ви.

Хората, с които сте свързани, публикациите, статиите и изобщо всеки вид съдържание са важна част от вашия профил.

Преди да започнете да се свързвате с други LinkedIn потребители, има няколко неща, които е добре да се уверите, че вашият профил включва:

Стъпка 1: С внимание към детайла

Ако профилът ви е небрежен, непълен и има граматически грешки, това непременно ще доведе до по-малко контакти в социалната мрежа. Потребителите ще изградят мнение за вас като за непрофесионалист, който не обръща внимание на детайлите. Не искате да създавате такова първо впечатление, нали?

Стъпка 2: Фокус върху бизнеса

Въздържайте се от споделяне на мнението си по чувствителни теми като религия или политика, тъй като те могат да отблъснат хората. Вашият фокус е върху вашия бизнес и неговия растеж, така че се придържайте към това.

Стъпка 3: От пръв поглед

Когато хората разглеждат вашия профил, първото нещо, което забелязват, са името, профилната снимка и позицията ви. Уверете се, че профилната ви снимка изглежда професионално и вдъхва доверие. Небрежните профилни снимки могат да ви накарат да изглеждате като ненадежден човек, който не се отнася сериозно към работата си. Поставете правилното описание на длъжността си. Опишете я по вълнуващ, но разбираем начин.

Стъпка 4: Кратко, точно, ясно

Създайте кратко поздравително съобщение, което да изпращате към своите нови контакти. In-mail съобщенията са друг вид премиум функция, която LinkedIn предлага на своите потребители. Тя позволява да изпращате директни съобщения до потребители на мрежата, с които все още не сте свързани.

Стъпка 5: Силата на отзивите

Положителните отзиви са идеален начин за изграждане на доверие. Най-добрият начин да натрупате отзиви е като давате такива. Посетете профилите на ваши колеги и партньори и оценете техните умения, продукти, услуги. Бъдете автентични и позитивни в коментарите си. Вероятността да получите положителен отзив в замяна е голяма, но не е задължително, разбира се.

Стъпка 6: Демонстрирайте уменията си

Чудесна функция, която LinkedIn предоставя, е включването на работни проекти към професионалния ви профил. Имате възможност да прикачите файлове и връзки към добри примери, които изтъкват вашите силни страни и умения. Тези проекти имат силата да привлекат професионалисти, които са готови да си сътрудничат с вас.

В следващата статия ще разгледаме как да създадете уникално и релевантно съдържание за вашата аудитория в LinkedIn.

Author