В първата част от поредицата ни за LinkedIn споделихме как да създадете впечатляващ профил в №1 бизнес социална мрежа в света. Днес ще предприемем следващата стъпка към изграждането на личен бранд и широк кръг от висококвалифицирани контакти чрез създаване на ангажиращи публикации.
- Силата на личния опит
Ключът към утвърждаването ви като надежден професионалист в LinkedIn е в споделянето на уникално, осланящо се на личния ви бизнес или професионален опит съдържание. Лидерите са визионери с ясен поглед върху развитието на своята индустрия, които могат да дадат точни прогнози за бъдещето ѝ. Споделяйки експертна гледна точка и анализирайки казуси от вашата сфера на дейност, изграждате доверие у аудиторията си.
Вашите разсъждения можете да оформяте като статии, които да публикувате в LinkedIn. Систематичното споделяне на полезна и ангажираща информация органично ще доведе до добавяне на контакти към вашата мрежа.
- Поглед отвътре
Вътрешнофирмените проучвания и анализи обикновено остават скрити от широката публика. Споделянето на извадки от тях, които не съдържат поверителна информация, може да даде ценни идеи както на млади, така и на по-опитни професионалисти.
Допитвайте се до аудиторията си какво съдържание би ѝ било полезно. Вашата инициативност ви и добавената стойност ще ви утвърдят като лидер, който работи за развитието на индустрията си и полага грижи за благополучието на своята общност.
- Разнообразие
Когато други потребители на LinkedIn споделят вашето уникално съдържание, това увеличава видимостта ви. Паралелно със споделянията нараства и доверието към вас. Лидерите във вашата бизнес област ви виждат като авторитет, към когото могат да се обърнат за съвет.
Проявете креативност, споделяйки различни формати на съдържание. Блог статиите в LinkedIn са най-популярният начин идеите ви да достигнат до повече хора, но нека това не ви ограничава да експериментирате. Ето някои идеи какво можете да споделяте:
- Публикации с връзки към интересни статии с кратък коментар, представящ вашата гледна точка.
- Видеоклипове и материали по релевантни въпроси, свързани с вашата индустрия.
- Публикации на хора, които смятате, че заслужават по-широка трибуна, за да бъдат чути.
- Съдържание на други експерти във вашата област, с което да демонстрирате, че сте в крак с тенденциите.
- Анкети и дискусии по актуални теми, чрез които да увеличите ангажираността на аудиторията ви.
Не е необходимо винаги да споделяте само новини и бизнес информация. Лични интереси, книги, които са ви вдъхновили, връзки към TED Talks или подкасти и т.н. са чудесен начин да разнообразите съдържанието си.
- #BetterTogether
Като членове на BNI имате голямо преимущество през останалите потребители на LinkedIn – можете да се възползвате от експертизата на широк спектър от професионалисти в различни области. Комуникирайки с тях ежедневно несъмнено попадате на новини, които могат да бъдат полезни за контактите ви в социалната мрежа. Такава ценна бизнес информация помага на аудиторията ви да оцени високо стойността на участието в организация като BNI.
Когато успешни хора като вас демонстрират постиженията си в BNI, това мотивира други успешни хора да се присъединят. Не забравяйте да включвате публикации както за вашите успехи, така и за тези на BNI дружеството ви. Споделяйте публикациите от страницата на дружеството ви в личния си профил, а за още по-висока ангажираност ги добавете и на стената на компанията ви в LinkedIn.
- Бъдете активни
Това е един от най-важните фактори за постигане на органично разрастване на мрежата от контакти. Колкото по-често свързаните с вас хора виждат ваши публикации на стената си, толкова повече видимост изграждате и се утвърждавате като професионалист, който активно се ангажира с тенденциите в своята област.
Когато се обръщате към своите контакти с въпрос, уверете се, че ще проследите коментарите и ще им отговорите. Винаги благодарете за проявения интерес и подхождайте с разбиране, дори мненията ви да не съвпадат. Общувайки по този начин с хората изграждате взаимоотношения и доказвате автентичността на профила си.
В духа на BNI , давайте повече от това, което искате да получите – коментирайте, споделяйте, харесвайте публикациите на вашите контакти.
- Планирайте
След като решите да какво съдържание ще споделяте, планирайте своите публикации в календара си. Това ще ви помогне да поддържате добро разнообразие и да балансирате успешно между блог статии, анкети, споделяне на чужди постове и др. Разпределете съдържанието си в равен интервал от време, за да не пренаситите аудиторията си с 10 публикации за една седмица, след което да изчезнете през следващата.
- Използвайте #хаштагове
Хаштаговете помагат да увеличите видимостта си и да се показвате в резултатите от търсения. Използвайте ги разумно – достатъчно е да подберете няколко подходящи хаштага, които да бъдат право в десетката. Те имат силата да сътворят чудеса с публикациите ви. За да откриете правилните за вас и вашия бизнес думи, можете да се възползвате и от услугите на специалист – експерт по SEO или маркетинг в социалните мрежи.
Насоки за напреднали: За да поддържате съдържанието си разнообразно и актуално, абонирайте се за бюлетини и новинарски сайтове, които да ви помогнат да останете в крак с тенденциите.
В следващата част на LinkedIn мастърклас ще разберем кои са начините да постигнем висока ангажираност и да създадем своя доверена и подкрепяща общност в социалната мрежа.