Стратегията „Проследяване на парите“ ще ви бъде полезна, когато съставяте следващия си списък от потенциални клиенти, източници на препоръки, доброволци, а в контекста на BNI и когато изготвяте своя списък с посетители за следващата седмична среща, Голям бизнес ден или рожден ден на дружеството.

Седем са източниците на ценни контакти, към които да се обръщаме.

  1. Money in: Хората, които ви плащат. Това са нашите клиенти. Да ги поканите на среща на вашето BNI дружество (ако е на живо можете да покриете тяхната такса за срещата) е начин да им окажете признание.
  2. Money out: Хората, на които плащате, доставчиците на продукти и услуги за лична или бизнес употреба. С тях би следвало да ви е най-лесно. В крайна сметка вие им осигурявате поток от средства за техния бизнес. Съвсем нормално е да им поискате препоръка или те да направят нещо за вас.
  3. Money on: хората, ЗА които харчите, вашите роднини. От опит знаем, че това често е много подценяван източник на контакти. Колкото и невероятно да звучи имаме сериозни и необясними задръжки да се обръщаме към най-близките си хора (майка, баща, сестра, брат, близък братовчед, с който сме прекарвали летата) по бизнес въпроси. Опитайте и ще се изненадате от резултата! Кажете им какви клиенти търсите (дори конкретно кой клиент), от какви контакти се нуждаете, кого искате да поканите на някоя бизнес среща.
  4. Money with. Хората, С които харчите пари за хобита и благотворителни организации. Засичате се с тях в съблекалнята на фитнес, печелите с един отбор, играете народни танци, ходите в планината, подпомагате обществено значима кауза. Обикновено това са хора, с които освен общи интереси имате и близки ценности. Те с охота ще ви съдействат с препоръки и контакти.
  5. Alumni, всички, с които сте споделяли едно рождено място, един чин, една банка в университета. Всички „съ-„: съграждани, съученици, състуденти. Ако имате и бивши СЪпрузи, с които сте в дипломатични отношения, не ги пропускайте.
  6. Социални медии. Канал, който, ако умеем да използваме, изобилства от информация. Можете да търсите хора с определено занимание, от определен град, с определени интереси. Средният човек, който ползва социални медии има 330 приятеля във ФБ, 150 последователя в ИГ и над 900 контакта в ЛИ. А ако сте с 20% над средното? Това са повече от 1600 контакта. Колко добре ги използвате?
  7. Ако нито една от горните стратегии не помогне, отворете си телефонния указател и буква по буква и започнете да отбелязвате хората, които отговарят на вашето търсене.
Author

Напиши коментар