Знаете ли какво е ден на затворените врати при продажба на имот? И ние не знаехме преди да чуем разширеното бизнес представяне на Антон Илиев от КА5 Имоти, част от екипа на BNI Индустрия.
Разширените бизнес представяния са 5 – 10 минутни представяния на бизнес лидерите от BNI, с които те изграждат доверие към себе си като надеждни професионалисти и обучават останалите за отличителните характеристики на бизнесите си и търсените целеви клиенти.
В своето разширено представяне Антон умело приложи изпитани добри практики: беше добре подготвен (и облечен), беше поканил свои бизнес партньори (и професионален фото и видеооператор), подробно описа продажбения процес, който следват в агенцията, излъчваше професионализъм.
Кои са и останалите добри практики при представяне, които виждаме, че помагат на бизнес лидерите да градят доверие към себе си:
1.Избират полезна тема (конкретен клиентски сегмент/продукт). Избягват да описват десетки продуктови линии, туристически дестинации, типове услуги.
2.Вижда се, че са добре подготвени, защото са уверени. Ако ползват техника, са я проверили предварително и са съобразили видимостта и от най-далечното място в залата.
3.Помагат на слушателите да разберат какво правят като разказват как го правят (описват подробно процес, правят демонстрация на място).
4.Показват мостри и други визуализации.
5.Поканили са поне 3 реални клиенти и партньори, които споделят опит от работа с тях.
6.Те могат да заместят слайдовете, слайдовете тях – не. Не зависят от онова, което се вижда (или не се вижда на екрана). Те самите са най-важният визуален ефект на презентацията.
7.Ангажират аудиторията, като й задават въпроси, приканват я да запомни даден факт, към който с е връщат по-късно.
8.Имат подготвена награда, която ще напомня на получателя за тях и техния бизнес.
9.Излъчват това, което говорят. Говорят с увереност и ентусиазъм.
10.Правят искане за препоръка с характеристики на клиента, които останалите могат да видят/чуят/разпознаят като напр. отрасъл и размер на компанията, конкретни реплики, които потенциалните клиенти произнасят, конкретни места, на които ходят.