Много или малко са 3 минути? Толкова трае моментът от седмичната BNI среща, който е способен да привлече вниманието, да увеличи концентрацията, да насочи фокуса и да подготви участниците за динамиката на следващите точки от дневния ред. За важността на образователния момента и подходящия избор на теми разказва Илияна Мавродиева, психолог-консултант и хипнотерапевт, собственик и управител на „Център за Личностен Интегритет“ ЕООД, част от BNI Лидер и Директор на BNI Про.

Според опита на Илияна, най-ефективният метод за избор на подходяща тема е по време на месечната среща на успеха, когато Лидерският екип коментира местата за подобрение и предизвикателствата пред дружеството. Тези места най-често са свързани с отсъствия или закъснения на срещите, понижен брой на поканите на посетители, ниски резултати за дадени препоръки.

Съветът на Илияна е посланията в образователния момент да бъдат предадени посредством ангажираща история, която да засяга поне една от ценностите на BNI и да остави трайна следа в съзнанието на слушателите. Този метод, наричан „приказкотерапия„, е приложим и в психологията. Той въздейства на публиката на подсъзнателно ниво, стимулирайки я да се асоциира с героите и да достигне сама до поука.

Примерът, който Илияна дава, е с народната приказка „Златното момиче“. В нея се разказва за две сестри – едната работлива и грижовна, другата – мързелива и небрежна. Първата била прогонена от мащехата си в гората, където да намери своята смърт, но добра магьосница я приютила. Всеки ден момичето ставало рано, чистило, готвило и помагало на бабата, затова тя решила да я възнагради. Отвела я на вълшебна река, променяща цвета си и когато водите ѝ се превърнали в злато, бабата потопила момичето и му казала да грабне каквото може. Девойката излязла с ковчеже, пълно със съкровища. Когато се върнала вкъщи, мащехата ѝ още повече ѝ завидяла и решила да прати и своята щерка в гората при бабата. Тя обаче спяла по цял ден, нехаела за домакинската работа и оставяла гадинките на бабата гладни. Тогава магьосницата завела момичето на същата река, но този път изчакала водата да стане черна и тогава я потопила, като отново ѝ заръчала да грабне каквото хване. И втората девойка била възнаградена с ковчеже, но когато се прибрала вкъщи и го отворила, от там вместо злато и скъпоценности, изскочили само змии и гущери.

Поуката от приказката кореспондира пряко с основната ценност в BNI – каквото дадеш, това и ще получиш. За грижите и добрината си първото момиче получило съкровище в замяна, а за своето нехайство, второто извадило от реката гущери и жаби. Посланието е ясно дори за посетителите, които за първи път участват в среща на BNI, а бизнес лидерите могат да направят за себе си извод в коя река са и какво съдържание могат да очакват да открият в своето ковчеже.

Author