Първата стъпка в изграждането на отношения е видимостта – за да започне някой да прави бизнес с нас, необходимо е първо да ни забележи, да бъдем там, където е и той. Неслучайно присъствието на BNI срещите е основния показател за високи резултати в дружеството. Милко Георгиев, MMA Freight, BNI Капитал, успешно прилага формулата на ефективния нетуъркинг и днес е едно от най-разпознаваемите лица в общността.
Милко става част от BNI общността на прага на пандемията през февруари 2020 г. Тогава попада на BNI среща по покана на свои бизнес партньори и добри приятели.
„Не вярвам в случайностите, а в добрите възможности. Като представител на зодия рак имам силно развита интуиция, която винаги е била водеща сила в живота ми. Още в първите минути на срещата усетих, че BNI е възможност, която си струва да изследвам, не се поколебах и за момент и към края ѝ вече бях кандидат-член на дружеството.“
Категоричните му умения в продажбите и над 20-годишния опит в сферата на спедиторските услуги му помагат бързо да се утвърди като надежден професионалист в BNI общността.
„В MMA Freight осъществяваме връзката между клиент и подизпълнител при превоз на товари чрез сухопътен, морски и въздушен транспорт. Довеждаме до минимум ангажимента от страна на клиента, като отблизо следим всеки етап от транспортирането на стоката – от натоварването до пристигането ѝ в деня на доставка. Освен с точност и коректност на услугите ни, се отличаваме на пазара с изключително конкурентни цени. Успяваме да ги постигнем благодарение на лоялността и доверието, които сме изградили с подизпълнителите ни. Често те са хора, закупили превозните средства за транспорт на лизинг. Затова сме изградили политика не просто да изплащаме дължимите към тях суми в срок, а да ги изплащаме още при възлагане на превоза.“
С неподправен чар и блестящи комуникационни умения, Милко бързо си проправя път към сърцата на голяма част от бизнес лидерите.
„Още от самото начало нагласата ми беше не толкова да получавам нов бизнес, а да създавам контакти с качествени положителни личности. В BNI видях именно модел за обединение на такива хора от бизнеса. Имаш ли ги в обкръжението си, животът се живее по-добре и по-приятно. Тук срещнах много нови приятели. С течение на времето, тези отношения неминуемо прерастват в бизнес. Когато някой сподели нуждата си от спедиторски услуги пред колегите в BNI, те веднага се сещат за мен и ме препоръчват. Към момента между 25-30% от годишните приходи на компанията ни идват от препоръки в BNI. Това се равнява на около 1 000 000 – 1 200 000 лв. годишно. Открито споделям тези резултати, защото се надявам да подействат мотивиращо за някой, който все още се колебае дали BNI е правилната среда за растеж на бизнеса. Всъщност, откакто сме част от BNI, нямаме необходимост от търговски отдел. Елиминирахме студените обаждания, безцелното изпращане на продажбени имейли, които никога не си сигурен достигат ли до правилното място, и ако достигат – дали не биват директно изтривани. В BNI препоръките се случват естествено и новият бизнес е налице.“
Вдъхновяващите резултати на Милко попадат във фазата на рентабилност в процеса на създаване, развитие и укрепване на взаимоотношенията (VCP process ®). След изграждането на видимост в общността и преди да дойдат резултатите, е мястото за утвърждаване на надеждност. През една от последните седмици Милко посещава 5 BNI дружества, където се среща с общо над 300 бизнес собственици – само по себе си впечатляващо постижение. По-важното е това, което се случва след тези срещи.
„Проследяването на новите контакти и личните срещи след това са задължителни, ако искаме да изградим качествени отношения. Винаги събирам визитките на нетуъркинг събеседниците си, след което ги оставям на бюрото си, за да ми напомнят да потърся тези хора и да им благодаря за приятната ни среща. Не отлагам дълго – обаждам се, пиша имейл и уговарям лична среща в рамките на няколко дни след това, за да не изстине връзката, която сме заформили. Най-голямо парче от питата можеш да отчупиш, докато е топла.
Да, проследяването отнема от времето ми – не твърде много, не и малко, но това е инвестиция в развитието на бизнеса ми. Комуникацията с много хора може да бъде изтощаваща и за да бъдат ефективни личните срещи, стремя се да ги разпределям по максимум 2-4 на седмица. Така успявам да поддържам ритъм и да държа фокуса си настроен, докато същевременно оставам свеж и отпочинал. След това идва удовлетворението от една емоционална и успешна седмица.“