Разгръщането на потенциала на структурирания нетуъркинг и разрастването на мрежата от контакти е на едно решение разстояние от бизнес собствениците. В следващите редове разглеждаме някои от най-честите възражения, свързани с участието в BNI, отговорите на които ще вдъхнат увереност и у най-колебливите.

  1. „Ограничил съм разходите за маркетинг, не мога да си го позволя“

Времената, в които живеем, са непредвидими и стремежът към осигуряване на стабилност за бизнеса е нещо естествено. Тук ключовата дума е разходпо-правилно е участието в BNI да се разглежда не като разход, а като инвестиция. Вложените средства неизбежно ще генерират възвърщаемост при правилно прилагане на системата на BNI. Годишната такса е по-малка от месечната заплата на квалифициран персонал за продажби или маркетинг. Някои бизнес лидери споделят, че таксата се равнява на разхода им за визитни картички преди членството. А от раздаването на визитни картички от продажбения персонал не са установили голяма полза. През 2022 г. средната стойност на бизнеса по препоръки на бизнес лидер в BNI България е около 80 000 лв.

2. „Изисква се прекалено висока ангажираност – това е време, което мога да посветя на бизнеса си“

Участието в BNI е именно стратегическа работа за бизнеса. Колко време би отнело извършването на други стратегически дейности по изграждането на компанията – наемане, обучение, работа с маркетинг и продажбен екип? Седмичната ангажираност в BNI се равнява на не повече от половин работен ден:

  • 2 часа за изграждане на видимост, разширяване на кръга от контакти и нетуъркинг с вашите партньори по препоръки по време на седмичната среща;
  • 1 час за провеждане на лична среща с колега от организацията за по-дълбоко опознаване на бизнесите и проучване на възможностите за сътрудничество;
  • 1 час, прекаран в обучение за надграждане на лидерските умения.

Всички събития, седмични неформални обеди с екипа на дружеството, са допълнително бонус време, в което отново да съчетаете полезното с приятното. BNI бизнес лидерите не пропускат тези чудесни възможности за изграждане на отношения, макар и да не са задължителни.

3. „7:45 ч. е твърде ранен час за провеждане на бизнес среща“

Научни изследвания* показват, че хората са по-добри в запомнянето на информация в ранните часове на деня. Това е само една от причините повечето BNI срещи да започват в 7:45 ч. сутринта.
  • Нивото на енергия е най-високо сутрин, а общуването с мотивирани бизнес собственици допълнително действа зареждащо.
  • Добрата концентрация сутрин води до висока продуктивност.
  • Денят е пред нас и имаме достатъчно време за всички важни работни ангажименти.

4. „Компанията ми разполага с маркетингов екип“

Колко често студените контакти по имейл, телефон, чрез социалните мрежи достигат до конверсия? Наскоро публикувано изследване сред близо 11 000 BNI бизнес лидери по целия свят показа, че всяка втора получена препоръка в BNI се превръща в сделка. Много често и всяка първа – научете как в забележителната история, която за пореден път показва, че контретното е прекрасно. Някои от BNI бизнес лидерите дори споделят, че необходимостта от търговски отдел в компанията им е изчезнала, след като са се присъединили към BNI.

5. „Не виждам целевите си клиенти сред членовете на дружеството“

Поздравления! Значи сте определили кои са целевите ви клиенти. А знаете ли кои са хората, които познават целевите ви клиенти? Срещате ли се с тях? Най-ценните контакти са с хора, които могат да ни отведат до нашите целеви клиенти, това е като някой да ни отведе до извора вместо да ни сипва чаша вода. Нникога не знаем кой кого познава. Структурираният нетуъркинг води до това, че контактите ни ни дават достъп до своите контакти.
Author