Въпросът, който най-често получаваме по време на нетуъркинг събитие, е „Кой е вашият целеви клиент?“ Един от най-честите отговори е „Всеки“, но той рядко води до желаните резултати. За растежа на бизнеса е от съществено значение сами за себе си да изясним кой е целевият ни сегмент. Следващите няколко стъпки ще ви помогнат да отговорите на този важен въпрос за всяка компания.
- Дефиниране на профил
Направете анализ на данните за предишни клиенти, за да идентифицирате сходни белези сред тях: индустрия, време на пазара, размер на компанията. Така ще получите ценна информация за това кои сегменти на вашата клиентска база допринасят най-много за приходите ви. BNI бизнес лидерите могат да потърсят обратна връзка от останалите предприемачи в своето дружество, които имат пряк поглед върху бизнеса и често забелязват неща, които собственикът пропуска.
2. Пресечна точка
Спрециализираните нетуъркинг събития предоставят идеална среда и възможности да срещнете желания си клиент. Ако той е собственик на малък и среден бизнес, ще го откриете в местни бизнес асоциации и организации за бизнес по препоръки като BNI. BNI срещите са отворени за посетители, няколко пъти годишно се провеждат мащабни събития за нови контакти. В обединения с благородна цел, браншови или търговски камари ще срещнете представители както на по-малки компании, така и на големи корпорации.
3. Конкретното е прекрасно
Колкото по-подробно описвате своя целеви сегмент, толкова по-голям е шансът да откриете това, което търсите. Бъдете възможно най-конкретни и насочете вниманието на партньорите си по препоръки върху детайлите. Именно те обрисуват точен образ и предизвикват асоциация у събеседника. Вместо да търсите “всеки, който би могъл да се възползва от услугите”, назовете име, позиция, компания или конкретна бизнес област на желания клиент.