Въпросът, който най-често получаваме по време на нетуъркинг събитие, е „Кой е вашият целеви клиент?“ Един от най-честите отговори е „Всеки“, но той рядко води до желаните резултати. За растежа на бизнеса е от съществено значение сами за себе си да изясним кой е целевият ни сегмент. Следващите няколко стъпки ще ви помогнат да отговорите на този важен въпрос за всяка компания.

  1. Дефиниране на профил

Направете анализ на данните за предишни клиенти, за да идентифицирате сходни белези сред тях: индустрия, време на пазара, размер на компанията. Така ще получите ценна информация за това кои сегменти на вашата клиентска база допринасят най-много за приходите ви. BNI бизнес лидерите могат да потърсят обратна връзка от останалите предприемачи в своето дружество, които имат пряк поглед върху бизнеса и често забелязват неща, които собственикът пропуска.

2. Пресечна точка

Спрециализираните нетуъркинг събития предоставят идеална среда и възможности да срещнете желания си клиент. Ако той е собственик на малък и среден бизнес, ще го откриете в местни бизнес асоциации и организации за бизнес по препоръки като BNI. BNI срещите са отворени за посетители, няколко пъти годишно се провеждат мащабни събития за нови контакти. В обединения с благородна цел, браншови или търговски камари ще срещнете представители както на по-малки компании, така и на големи корпорации.

3. Конкретното е прекрасно

Колкото по-подробно описвате своя целеви сегмент, толкова по-голям е шансът да откриете това, което търсите. Бъдете възможно най-конкретни и насочете вниманието на партньорите си по препоръки върху детайлите. Именно те обрисуват точен образ и предизвикват асоциация у събеседника. Вместо да търсите “всеки, който би могъл да се възползва от услугите”, назовете име, позиция, компания или конкретна бизнес област на желания клиент.

Author

Напиши коментар