Положителният принос е най-важната част от BNI срещата. Той показва резултата от екипната работа, измерен в генериран бизнес. В успешните BNI дружества всеки от членовете има положителен принос (поне 1 от 4-те елемента) всяка седмица. Елементите на положителния принос са:
1. Препоръка.
2. Благодарност за сключена сделка (БЗСС).
3. Покана на посетител.
4. Писмен положителен отзив.
1. Препоръка.
Препоръката е възможност за член на BNI да представи бизнеса си пред потенциален клиент, който очаква обаждането.
Не е препоръка:
– предоставяне на телефонен номер, с ползвателя на който не е говорено предварително и/или който не е личен телефонен номер, на който отговаря директно потенциалния клиент;
– предоставянето на телефона на BNI бизнес лидер на потенциалния клиент с очакването, че клиентът ще се обади;
– предоставяне на контакти на доставчик на услуги (напр., някой търси детегледачка, водопроводчик и ние му даваме проверен от нас доставчик). Препоръката е възможност за генериране на бизнес, не разходване на средства.
Има два вида препоръки: вътрешна (Inside) и външна (Outside).
Вътрешни са препоръките, при които клиентът е бизнес лидера, който дава препоръката (напр.: продавам апартамента на баба ми и пускам препоръка на брокера недвижими имоти в дружеството или компанията ми иска да смени счетоводителя си и искам да получа оферта и от колегата от дружеството).
Външни са препоръките, при които потенциалният клиент е трето лице (мой клиент, доставчик, роднина, приятел, познат и т.н.), с когото съм се разбрал, че ще дам телефона му на колегата от BNI, както и повода, по който колегата от BNI иска да се свърже с него.
2. БЗСС (благодарност за сключена сделка).
Благодарността за сключена сделка представлява генерираната сума от осъществена сделка по получена препоръка. Защо е ценно да споделяме БЗСС по време на седмичния принос:
- Признание за даващите препоръки: позволява на дружеството да е наясно и да може да насърчава хората, които дават най-много качествени препоръки (които се превръщат в сключени сделки).
- Сумарният бизнес, генериран в дружеството, мотивира членовете да дават качествени препоръки.
- Показва на посетителите измеримите резултати на дружеството.
3. Посетители
Посетителите на BNI срещите са лица извън BNI общността, които могат да се присъединят към нея. Те са важна част от седмичните срещи – допринасят за тяхната енергия, носят нови контакти и създават повече бизнес възможности. Посетителите могат да бъдат:
- собственици на бизнеси;
- представители на бизнеси;
- представители на НПО.
Лицата, което не развиват бизнес, не са представители на бизнес, държавни или общински служител или неработещи, както и BNI бизнес лидери от други дружества са добре дошли на срещите. Те се отбелязват като „гости“ и не влизат в седмичния принос.
4. Писмен положителен отзив
Повече за него прочетете тук.