Национална бизнес среща събра на едно място не просто лидери, а вдъхновители – хора, които преобразяват бизнеси и животи с идеите, които споделят. Осем изявени професионалисти споделиха ценен опит от сцената, а темите им засегнаха както растежа на бизнеса, така и личностното израстване на собственика.
Сузана Бойчева е имидж консултант и личен стилист с над 6 години опит и 12 международни професионални обучения зад гърба си. През 2018-а създава AdvancedStyleAdvice.com, а през 2020-а отваря врати нейната академия за обучение на лични стилисти, където предава знанията и уменията си на дами, за които модата е мисия в живота. За участниците в събитието Сузана сподели как внимателно подбраната визия може да отвори много врати както в бизнеса, така и в личния живот. Нейната тема „Облечени за успех“ демонстрира защо модата е инструмент, с който можем да предаваме послания и да постигаме целите си с лекота.
Може ли балансът на една фирма да бъде „красив“ и какво означава това? Темата на Димка Кънчева от консултантска компания Consendo помогна на участниците в Национална бизнес среща да постигнат по-добро разбиране и управление на своите финанси. В презентацията си тя сподели как правилният анализ на финансовите отчети може да бъде ключът към дългосрочен успех.
„Харесва ми да виждам как бизнесите израстват и се развиват, а това се случва главно защото и самите бизнес собственици израстват като знания и умения, и това се пренася и към техните начинания“, казва Димка.
С 25 години опит в областта на човешките ресурси, Добрин Падалски от GRAVITAL.HR подкрепя организации и ръководители за създаването на среда, в която хората процъфтяват и разгръщат своя пълен потенциал. Дълбоко вярва, че всеки заслужава да бъде щастлив на работното си място и полага усилия това да е вярно за все повече хора на все повече работни места.
В темата „Кой е най-важният фактор за развитието на екипа?“ Добрин сподели работещи практики, които доказано водят до резултати допринасят за високата ефективност на екипа.
Инж. Цветан Доновски от D-Bros Automotive сподели за различните етапи в развитието си като предприемач и отговори на въпроса „Струва ли си постоянно да инвестираме в растеж?“ Днес компанията му е лидер в бранша благодарение на иновативните си решения в поддръжката и тунинга на автомобили, но пътят до утвърждаването ѝ на пазара е преминал през предизвикателства, които са довели както до успехи, така и до уроци. Участниците чуха от Цветан прозрения за дългосрочните ползи от инвестирането в устойчиво развитие.
Анализ и ценни насоки за бизнеса и интелектуалната собственост даде адв. Жанета Жекова, доктор по гражданско право, съосновател и съдружник в адвокатско дружество “Жекова и Парталозов”. Със своите дълбоки познания в областта, Жанета създава ползи не само като правен експерт, но и в ролята си на университетски преподавател, съветник и партньор на предприемачи от различни индустрии. Темата ѝ даде ясна представа за видовете интелектуална собственост и как компаниите да защитят и развиват своите интелектуални активи, така че да им носят конкурентни предимства.
С два международни бестселъра, две успешни програми за повишаване на резултатите и стотици фирми, постигнали растеж, благодарение на тях, експертът по продажби и собственик на няколко утвърдени компании (Web Direct, QBS) Георги Христулев отговори на един от най-важните въпроси пред всеки предприемач: Какво продава собственикът на един бизнес? Георги разкри различните техники за затваряне на сделки и постави фокус върху изграждането на отношенията като ключов елемент за успеха на един бизнес.
По темата „Финансов уелнес за собственици на бизнес“ от своя опит сподели Деян Василев, изпълнителен директор на финансовия портал MoitePari Consult. Той разкри практики, които са му помогнали да постигне ефективно управление своите личните и бизнес финанси и подчерта колко важно е тяхното разграничаване за по-доброто благосъстояние и намаляване на стреса у предприемачите. В духа на Даващите печелят, сред житейските истини, до които Деян достига след дългогодишното управление на бизнес, се открои мисълта „Щастие не е да получаваш всичко, което искаш, а да си доволен и благодарен за това, което имаш, и за това, което правиш и даваш.“
Светлана Проданова, национален директор на BNI България, постави завършек на тази част от събитието, като изведе важни нагласи, които да осигурят на бизнес собствениците силен старт през 2025 г. Светлана е посветила целия си професионален живот на маркетинга и ежегодно провежда стотици часове обучения за собственици на малки и средни предприятия по темите лидерство, нетуъркинг и маркетинг чрез препоръки. Тя подчерта, че добрият план е второто най-важно нещо за постигане на желания краен резултат. Това, което е по-важно, е умението да се адаптираме към обстоятелствата, когато плановете се объркат, и да продължим към целта въпреки предизвикателствата.