След като вече ви разкрихме как според Джо Харт безпрецедентните ситуации създават безпрецедентни възможности (вж. темата от предишния брой), е време да споделим какви съвети даде изпълнителният директор на Дейл Карнеги на Международната BNI конференция относно изграждането на взаимоотношения в дигиталния свят:
Доверието стои в основата на всички човешки взаимоотношения. Но какво всъщност представлява то? Какви са съставните му части и как се изгражда у другите? За Джо Харт доверието представлява съвкупността от нашите компетенции, искреност и желание да помагаме на другите.
Колко важно е доверието в бизнеса?
Според проучване на Дейл Карнеги от 2020 г.:
- 37% от клиентите имат пълно доверие на човека, от когото купуват.
- 71% от клиентите предпочитат да купят от човек, на когото имат доверие, отколкото от човек, който им предлага по-ниска цена.
- 76% от клиентите ще ви препоръчат, ако ви имат доверие.

Доверието е най-голямото конкурентно предимство, което може да имате! Бъдете много внимателни, защото се печели много трудно и се губи много лесно“, споделя ДжоХарт.
Как да изграждаме доверие в дигиталния свят?
Джо Харт акцентира върху няколко основи умения в междуличностните взаимоотношения, които изграждат доверие:
- Бъдете истински заинтересовани от човека отсреща.
- Бъдете добър слушател. Насърчавайте другите да говорят за себе си.
- Съобразявайте темите на разговор с интересите на събеседника си.
- Винаги се опитвайте да разберете отсрещната гледна точка.
- Обрисувайте идеите си с думи.
Самият Дейл Карнеги определя 4 основни показателя, по които всички останали ни оценяват и изграждат мнение и доверие към нас: какво правим, как изглеждаме, какво казваме и как го казваме.
Снимка: www.sincodiv.org.br