Борислав Дончев е предприемач и SEO експерт, основател на агенцията MAX Digital. Той има повече от десет години опит в управлението на големи онлайн проекти и изграждането на устойчиви дигитални стратегии. През 2025 Борислав става част от класациите “TOP 100 Executives” и “ТОП 100 Таланти в маркетинга” за България.
Като член на BNI Платинум, Борислав активно допринася със своята експертиза в областта на SEO, като помага на колегите и техните клиенти да бъдат по-видими и успешни онлайн.
Как започна да се занимаваш с оптимизация за търсачки и какво те доведе в BNI?
Винаги започвам с това, че аз имам и други бизнеси – първият е магазин за възрастни Cleopatra. Като повечето собственици на стартиращ бизнес нямах пари за реклама, а и малцина бяха готови да разговаря със собственик на магазин за еротични продукти. Осъзнах, че единственият ми шанс е дигиталният маркетинг и трябваше сам да го правя за себе си. В процеса на обучение открих “Search Engine Optimization” и веднага стана “моето нещо”.
Стартирах в една от най-големите SEO агенции в Европа, където управлявах проекти на бизнеси като Ozone.bg, Ardes.bg, IKEA и Bazar.bg. Това ми даде увереност и опит с мащабни сайтове с милиони страници. Следващата стъпка беше да разширя бизнесите си и да се откажа от дигиталния маркетинг, но не издържах – само няколко месеца по-късно създадох MAX Digital.
Моята мисия е да помагам на клиентите си да печелят повече от онлайн присъствието си. SEO е не просто техника, а инструмент за стабилни продажби и доверие в бранда. Чрез BNI искам да разширя тази мисия, като споделям знания и изграждам партньорства с други професионалисти.
Как се отличава MAX Digital пред останалите агенции?
Моите клиенти печелят спокойствие и резултати, защото знаят, че решавам тежки казуси. Работя там, където другите агенции се отказват – възстановяване след спадове на трафик, преминаване през Google наказания или технически проблеми, които блокират онлайн магазин.
Разбира се, правим и стратегии за развитие, не е нужно да има критичен проблем, за да сме ефективни.
MAX Digital се отличава с три неща:
- личен ангажимент към всеки клиент;
- дългосрочни стратегии, базирани на данни;
- пълна прозрачност в процеса и резултатите;
Освен това ние сме носители на две награди от конкурса “Сайт на годината” и сме обявени за глобален шампион на Clutch за есен 2024. Към тях можем да добавим, че сме сред ТОП SEO компаниите в множество международни класации на Clutch, TechBehemoths, DesignRush, SuperbCompanies и други.
Кога хората се обръщат към SEO експерт?
Много често чувам изречения като:
- „Нашият сайт изгуби позиции след ъпдейт на Google.“
- „Продажбите паднаха след смяна на платформата.“
- „Имаме онлайн магазин, но не излизаме в Google.“
- „Не знаем защо конкурентите растат, а ние изоставаме.“
Това са идеални моменти за препоръка към мен.
В BNI вече съм получавал стойностни препоръки за бизнеси, които искат да бъдат по-видими онлайн – например Траян Косев от KGK Law Firm ми сподели, че нямат представа какво се случва с позиционирането им в Google и не знаят как да действат. За под един час успях да открия най-малко 7 ключови SEO задачи, които пречат на уебсайта да се класира ефективно в Google.
Кой е най-нестандартният SEO проект, който си управлявал?
В голямата агенция, където започнах кариерата си, ръководех SEO за сайтове в различни индустрии – от кредити и новини до еротика. Всеки от тези проекти имаше свои уникални предизвикателства и ми даде ценен опит. Именно там се научих, че няма „невъзможна ниша“, ако подходиш професионално.
Не мога да крия, че именно работата ми върху нестандартни проекти ме превърна в експерта, който съм днес.
Какво ти носи членството в BNI? Как ти помогна участието в подобна бизнес организация?
BNI ми носи контакти, знания и възможност да бъда част от общност, която мисли като мен. Вярвам, че чрез BNI мога да развивам бизнеса си, като изграждам стабилни партньорства с дизайнери, програмисти, юристи, счетоводители и други експерти от моята контактна сфера.
Това са хората, с които заедно можем да даваме пълни решения на бизнеса – не само маркетинг, а цялостна стойност.
Коя е любимата ти BNI ценност?
Моята ценност е Givers Gain. За мен това е начин на мислене – давам знания и съвети първи, без да очаквам нещо в замяна. В практиката си често споделям полезни анализи, SEO препоръки и конкретни идеи за подобрения в сайтовете на колегите и клиентите. Вярвам, че когато другите печелят, печеля и аз.
Добър пример за това е работата ни с Иван Киров от BNI Платинум, който сподели, че има проблем с продажбите от онлайн магазина си. За него изготвихме напълно безплатно анализ, в който установихме множество SEO и UX грешки. Мисля, че точно в този момент Иван успя да разбере какво правим в MAX Digital и силно вярвам, че след цялостен редизайн ще се обърне към нас да контролираме процеса.