Станислава Симидчийска израства сред книги и любовта ѝ към четенето и писането предопределя нейния професионален път. От 2010 г. се развива в сферата на медиите и комуникациите, където среща своя партньор в живота и бизнеса. През 2018 г. Станислава е в майчинство, когато съпругът ѝ Константин напуска сигурната си работа и, “въоръжени” единствено с два лаптопа, заедно тръгват да преследват мечтите си. Основават копирайтинг агенция CopyVibes – една от първите, изцяло специализирани в създаването на съдържание. През 2021 г. Станислава припознава екипа на BNI Максимум като среда на растеж за своя бизнес. Научете какво ѝ дава участието в BNI.
Ако имаше 30 секунди да направиш въздействащо представяне пред идеалния си клиент, какво би му казалa?
Благодарение на опита от седмичните BNI срещи, придобих увереност в представянията. (смее се) Това, което правим, е да пишем. Предлагаме изготвянето на цялостно съдържание за уебсайтове и поддръжка на техните блог секции, създаваме ангажиращи PR статии и вълнуващо съдържание за социалните мрежи. Всичко това правим на различни езици – основно на български и английски, но също така на немски, испански, гръцки, румънски и др.
Какво отличава CopyVibes от конкурентите на пазара?
Няма много агенции, които да предлагат само и единствено създаване на съдържание, което е едно от нашите основни предимства. Екипът ни е съставен от филолози и журналисти с много богат опит зад гърба си и дълбоки познания по езика.
Това, че сме фирма, също е плюс за нашите клиенти. Като юридическо лице гарантираме пълна прозрачност и легитимност на разходите, предоставяме и възможност за сключване на договор.
При нас всеки текст минава втора независима проверка, преди да достигне до клиента в идеалния си вид.
Колкото и добър автор да е даден човек, за него би било трудно да създава съдържание на разнородни теми. Ние разполагаме с екип от автори, всеки от които специализира в конкретни сфери. Удовлетворението на клиента е на първо място, затова при несъответствие на резултата с неговите очаквания, предлагаме възможност за промяна на автора и изготвяне на изцяло нов текст.
Постижение, с което се гордееш?
То е свързано с нашата медия – сайта ни Vibes.bg, място за култура и забавление, което създадохме през 2015 г. От него идва и името на агенцията – CopyVibes, за мен беше важно да бъдат свързани. Желанието ни бе да оползотворим дори и малкото влияние, което тази медия ни дава, за да създадем нещо социално ангажирано, нещо с мисия. Още от първи клас, та чак до студентските си години, винаги съм имала карта в библиотеката до дома ми и там премина голяма част от моето детство. За мен библиотеката е много специално място, което, за съжаление, често бива неглижирано.
Затова, заедно с Vibes.bg, стартирахме инициативата „Подари книга на читалище в нужда“. Събрахме хиляди книги, които дарихме на библиотеки в малки населени места. Докато в големите градове често се случва да натовариш няколко книги и ги занесеш в най-близкото читалище, по селата има случаи, в които не са получавали дарения от 30 години. Дори и 1 човек да иска да чете и да учи, а да не може, би било престъпление. След като дълго време със съпруга ми бяхме лично ангажирани със събирането и изпращането на книгите, създадохме Facebook група, която към момента живее собствен живот и се е превърнала в своеобразна общност. Има над 3000 членове, сред които и читалища, и дарители, които успешно си взаимодействат, без нужда от нашата намеса.
Повечето хора не знаят за теб, че…?
За никого няма да е изненада, че обичам да чета. Това, което повечето хора не знаят, е че освен задължителната за мен художествена литература, харесвам и биографиите. Ако трябва да чета бизнес книги, то те са моите такива. Открих за себе си, е че не е необходимо биографията да бъде на човек от близка до твоята сфера, за да ти подейства вдъхновяващо. Във всеки житейски път откривам ценен опит, който прилагам в работата си. Биографии, които са спечелили вниманието ми, са на Коко Шанел, Джей-Зи, Шерил Сандбърг, Мишел Обама. Много ме впечатли и биографията на София Аморусо, обявена през 2016 г. от Forbes за една от най-богатите self-made жени милионери. Тя започва мултимилионния си бизнес, продавайки дрехи в eBay.
Запалена съм също по попкултурата , обичам да гледам качествени филми и сериали. Дори в момента се вълнувам, защото само преди дни бях гост на премиерата на нов сериал, предистория на един от най-популярните и обичани фентъзи сериали на всички времена.
През май започна втората година от членството ти в BNI Максимум. Какво научи за това време?
Ще започна с това, че в BNI нещата невинаги стават бързо и това е нормално. За да потръгне работата в една такава организация, необходимо е първо да се докажем. Аз следя внимателно резултатите си и мога да кажа, че при мен колелото се завъртя след първите 6 месеца. За този период направих изключително много срещи, гостувах на много дружества. Проактивността в BNI е необходимост, не можем да очакваме просто да се включим и всички сами да дойдат при нас. Благодарение на тази нагласа, успях да изградя стратегически партньорства с колеги от моето и други BNI дружества. BNI дава много и първата година членство е крайно недостатъчна да вземеш всички ползи за своя бизнес. Все пак, всички се включваме, за да правим бизнес. Приятелствата, които произлизат впоследствие , са един чудесен бонус.
За малко повече от година си направила 130 лични срещи с BNI бизнес лидери. Това са средно около 2 всяка седмица. Какво ти дава това?
Просто е – това е начинът хората да разберат какво правя. Колкото лесна за разбиране е дейността ни, толкова е и непозната за хората. Личната среща ми дава възможност да хвърля светлина върху нашата професия, която все още не е толкова популярна в България, и да споделя за предимствата на работата с копирайтинг агенция. Като резултат от тези срещи сключихме множество сделки и установихме над 10 дългосрочни партньорства.
BNI работи двупосочно и личните срещи са инструмент, който ускорява взаимодействието помежду ни. Както аз се стремя да развивам бизнеса си, така вярвам, че мога да бъда полезна на останалите със своите контакти и да им помагам да постигат същото. Давам и получавам, каквато е и философията на BNI.
Коя е любимата ти BNI история?
Mного BNI бизнес лидери бяха въвлечени в проекта за семейното ни жилище. Първо Филип Епитропов от Revolution Credit Consult ни помогна за отпускането на кредита. Заедно със Стоян Стоянов от BNI Доверие и RE/MAX открихме мечтания апартамент. Йорданка Цветанова от Studio Specifica направи интериорния дизайн, Иво Велев от Velpartners пое ремонта, мебелите за баня взехме от Светлин Бонев от BNI Премиум и Gaudi DS, а уредите за дома – от Краси Ангелова от BNI Про и Техноарена. Мебелите по поръчка пък възложихме на Мартин Точев от Make it cozy. Винаги, когато имам нужда от нещо, първо търся в BNI – много по-лесно е.
Как се промени бизнесът ти след включването в BNI? Кои са ползите, които получавате?
Имаме много редовни клиенти, които дойдоха по препоръка от BNI, както и клиенти сред самите BNI бизнес лидери. Намалихме до минимум студения маркетинг. Вече нямаме потребност да се свързваме с фирми, до които желаем да достигнем. Достатъчно е да потърся препоръка и в почти всички случаи се намира някой, който да се отзове.
BNI е и чудесен канал за достигане до международни контакти. Невинаги клиентите от икономически развитите страни реагират положително при студен контакт от компания от Източна Европа. Когато връзката е през BNI, отношението е различно. От миналия месец започнах активно да посещавам дружества в чужбина и вече имах лични срещи с бизнес лидери от Канада, Америка, Полша, Румъния. Няма как да достигна до тези хора, ако не е връзката през BNI. Да, мога да ги открия в LinkedIn, но не е сигурно, че ще откликнат. Има десетки хиляди BNI бизнес лидери по света – това са хиляди топли контакти и възможности за партньорства.
Сподели ни за актуален проект, по който работиш?
В момента с Петър Атанасов (ToolSystems, BNI Максимум) и Светлана Проданова, (Национален директор на BNI България) сме в процес на създаване на първото дигитално дружество у нас. То дава възможност на собствениците на бизнес, които предпочитат онлайн срещите, и на онези, развиващи дейността си извън градовете София, Русе, Варна и Пловдив, да осигурят растеж на бизнеса си чрез системата за препоръки на BNI. Ако познавате хора с високи бизнес цели, упражняващи дигитални професии, насочете ги към нас.
Какви са твоите цели занапред?
Потенциалът ни за развитие в чужбина е голям, затова сме фокусирани в тази насока. Имаме много добър екип от автори, които създават съдържание за клиенти в Щатите, Великобритания, Белгия, Германия, но вярвам, че можем да постигнем още много.
Мисията на CopyVibes е да предизвикаме хората да осъзнаят силата, която езикът носи. Важността на умението да боравим добре с него. Именно затова създадохме и фондация, чиято кауза е безвъзмездното подпомагане на бизнеса за правилна комуникация. Сайтът е на финалната права, като там ще качваме полезно съдържание, изцяло на тази тема.