На всеки 60 секунди 1.3 млн. души влизат във Facebook, задават се 4.7 млн. търсения в Google, изпращат се 190 млн. имейла и се харчат над 1.1 млн. щ. д. в онлайн пазаруване. Платформи като Facebook, YouTube, WhatsUp и Instagram имат над 1 милиард регистрирани потребители. При статистика като тази, доброто ви позициониране в дигиталния свят не е препоръчително, а задължително. В специален епизод на BNI Бизнес активатор, експертите по дигитален маркетинг Лора Мейер (JoyBrand Creative), Мина Шринивасан (Scion Social) и Джон Джонсън (директор дигитален маркетинг в BNI) разкриват тайните за изграждане на блестяща дигитална маркетинг стратегия.

Всеки бизнес следва да има установена т.нар. „продажбена фуния“ – процеса на привличане на потенициални клиенти и реализиране на печалба. През последните месеци пазарът се измени драстично и голяма част от офлайн бизнесът се прехвърли в онлайн пространството. Редица области срещнаха предизвикателства адаптирайки продажбената си фуния от едната реалност към другата.

Ако членувате в BNI, вие вече сте развили маркетинг уменията си чрез препоръки. Остава единствено да прехвърлите добрите си офлайн практики онлайн.

Как да го направите?

  1. Стратегията е 80% от пъзела на дигиталния маркетинг. Ако имате съставен план, остава лесната част – изпълнението му и анализирането на резултатите.
  2. Бъдете консистентни. Изпращайте ясно послание към аудиторията, независимо дали става дума за дигитален или традиционен маркетинг. Логото на Найк е навсякъде, независимо онлайн или офлайн, нали?
  3. Не се страхувайте да експериментирате. Една от грешките, които собствениците на бизнес допускат по отношение на дигиталния маркетинг е да премислят прекалено дълго възможностите и в крайна сметка да не предприемат действия. На база на вашия офлайн опит, направете най-доброто си предположение за това какво би сработило и онлайн. Изпробвайте го, дайте му време. Учете се от грешките си и усъвършенствайте стратегията си до постигане на желаните резултати.
  4. Изберете правилната платформа за вашия бизнес. Ако бизнесът ви може да бъде представен добре визулно – напр. козметичен салон, хотел и т.н., тогава наблегнете на развиването на Instagram страница; ако пък е B2B, наблегнете на LinkedIn, защото там ще намерите нужните ви бизнес контакти и ще се позиционирате добре пред потенциални клиенти; Facebook се използва както за бизнес, така и за удоволствие, но се уверете, че страницата ви изглежда професионално.
  5. Планирайте. Ако работите с няколко различни платформи едновременно, възможно е това да доведе до объркване. Приложения като Hootsuit, Buffer, Sprout Social са чудесни помощници в управлението на съдържанието в страниците ви в социалните медии. С тях можете да насрочвате публикации, да споделяте едновременно в няколко платформи и да извличате обощаващи анализи.
  6. Стреляйте в целта. Искате инвестициите, които сте направили в дигитален маркетинг, да ви носят печалба, нали? Тогава не стреляйте напосоки. Анализирайте продажбите си, разберете кой е най-добрият ви клиент и на база тази информация, таргетирайте правилно рекламите си, за да достигнете целевия си пазар. Използвайте различни критерии като демография, локация, цели, хобита.
  7. Всичко започва от вас. Като лице на вашия собствен бизнес, погрижете се на първо място да развиете личните си профили в социалните мрежи и най-вече в LinkedIn. Изграждайки си имидж на професионалист с много бизнес контакти, градите и доверие в марката си.
  8. Анализирайте. Кои са най-успешните ви текстове и визуализации? Разберете от какво се интересува публиката ви и създавайте по-голям обем такова съдържание.
  9. Заложете на сигурно. Как най-лесно можете да разберете дали една кампания ще бъде успешна или не? Предложете офертата си първо на вашите настоящи клиенти. Свържете се с вече съществуващата си мрежа, преди да инвестирате в търсене на нови пазари.
  10. Социалните мрежи са за нетуъркинг. Ако се запознаете с някого на събитие, едно от първите неща, които трябва да направите, е да се свържете с тях в социалните мрежи. От тук насетне с всяка ваша публикация ще напомняте за себе си и ще изграждате видимост.
  11. Отсейте правилната аудитория. Не се страхувайте да изпращате посланието си отново и отново. Правилните хора ще харесат съдържанието ви, продуктите ви, услугите ви, ще искат да ги виждат и да ги купуват. На вас са ви нужни точно такива клиенти, нали? Дори да загубите последователи, това не трябва да ви притеснява. Хората, които се дразнят, получавайки офертите ви, най-вероятно няма да се превърнат във ваши клиенти така или иначе.
  12. Създавайте стойностно съдържание. Освободете съдържанието си от товара на продажбите и бъдете щедри. Накарайте вашата аудитория да си каже „Уау! Ако получавам всичко това безплатно, колко ли още ще получа, ако стана клиент?“

Целия онлайн семинар можете да гледате ТУК.

Author