На всеки 60 секунди 1.3 млн. души влизат във Facebook, задават се 4.7 млн. търсения в Google, изпращат се 190 млн. имейла и се харчат над 1.1 млн. щ. д. в онлайн пазаруване. Платформи като Facebook, YouTube, WhatsUp и Instagram имат над 1 милиард регистрирани потребители. При статистика като тази, доброто ви позициониране в дигиталния свят не е препоръчително, а задължително. В специален епизод на BNI Бизнес активатор, експертите по дигитален маркетинг Лора Мейер (JoyBrand Creative), Мина Шринивасан (Scion Social) и Джон Джонсън (директор дигитален маркетинг в BNI) разкриват тайните за изграждане на блестяща дигитална маркетинг стратегия.
Всеки бизнес следва да има установена т.нар. „продажбена фуния“ – процеса на привличане на потенициални клиенти и реализиране на печалба. През последните месеци пазарът се измени драстично и голяма част от офлайн бизнесът се прехвърли в онлайн пространството. Редица области срещнаха предизвикателства адаптирайки продажбената си фуния от едната реалност към другата.
Ако членувате в BNI, вие вече сте развили маркетинг уменията си чрез препоръки. Остава единствено да прехвърлите добрите си офлайн практики онлайн.
Как да го направите?
- Стратегията е 80% от пъзела на дигиталния маркетинг. Ако имате съставен план, остава лесната част – изпълнението му и анализирането на резултатите.
- Бъдете консистентни. Изпращайте ясно послание към аудиторията, независимо дали става дума за дигитален или традиционен маркетинг. Логото на Найк е навсякъде, независимо онлайн или офлайн, нали?
- Не се страхувайте да експериментирате. Една от грешките, които собствениците на бизнес допускат по отношение на дигиталния маркетинг е да премислят прекалено дълго възможностите и в крайна сметка да не предприемат действия. На база на вашия офлайн опит, направете най-доброто си предположение за това какво би сработило и онлайн. Изпробвайте го, дайте му време. Учете се от грешките си и усъвършенствайте стратегията си до постигане на желаните резултати.
- Изберете правилната платформа за вашия бизнес. Ако бизнесът ви може да бъде представен добре визулно – напр. козметичен салон, хотел и т.н., тогава наблегнете на развиването на Instagram страница; ако пък е B2B, наблегнете на LinkedIn, защото там ще намерите нужните ви бизнес контакти и ще се позиционирате добре пред потенциални клиенти; Facebook се използва както за бизнес, така и за удоволствие, но се уверете, че страницата ви изглежда професионално.
- Планирайте. Ако работите с няколко различни платформи едновременно, възможно е това да доведе до объркване. Приложения като Hootsuit, Buffer, Sprout Social са чудесни помощници в управлението на съдържанието в страниците ви в социалните медии. С тях можете да насрочвате публикации, да споделяте едновременно в няколко платформи и да извличате обощаващи анализи.
- Стреляйте в целта. Искате инвестициите, които сте направили в дигитален маркетинг, да ви носят печалба, нали? Тогава не стреляйте напосоки. Анализирайте продажбите си, разберете кой е най-добрият ви клиент и на база тази информация, таргетирайте правилно рекламите си, за да достигнете целевия си пазар. Използвайте различни критерии като демография, локация, цели, хобита.
- Всичко започва от вас. Като лице на вашия собствен бизнес, погрижете се на първо място да развиете личните си профили в социалните мрежи и най-вече в LinkedIn. Изграждайки си имидж на професионалист с много бизнес контакти, градите и доверие в марката си.
- Анализирайте. Кои са най-успешните ви текстове и визуализации? Разберете от какво се интересува публиката ви и създавайте по-голям обем такова съдържание.
- Заложете на сигурно. Как най-лесно можете да разберете дали една кампания ще бъде успешна или не? Предложете офертата си първо на вашите настоящи клиенти. Свържете се с вече съществуващата си мрежа, преди да инвестирате в търсене на нови пазари.
- Социалните мрежи са за нетуъркинг. Ако се запознаете с някого на събитие, едно от първите неща, които трябва да направите, е да се свържете с тях в социалните мрежи. От тук насетне с всяка ваша публикация ще напомняте за себе си и ще изграждате видимост.
- Отсейте правилната аудитория. Не се страхувайте да изпращате посланието си отново и отново. Правилните хора ще харесат съдържанието ви, продуктите ви, услугите ви, ще искат да ги виждат и да ги купуват. На вас са ви нужни точно такива клиенти, нали? Дори да загубите последователи, това не трябва да ви притеснява. Хората, които се дразнят, получавайки офертите ви, най-вероятно няма да се превърнат във ваши клиенти така или иначе.
- Създавайте стойностно съдържание. Освободете съдържанието си от товара на продажбите и бъдете щедри. Накарайте вашата аудитория да си каже „Уау! Ако получавам всичко това безплатно, колко ли още ще получа, ако стана клиент?“
Целия онлайн семинар можете да гледате ТУК.