Коя е най-често срещаната грешка, която допускат бизнес лидерите? На този въпрос Георги Илиев от BNI Приста отговори така: „Не познават достатъчно добре бизнеса на колегите от дружеството си и това е пречка да им дават качествени препоръки.“ Какво е решението за справяне с това предизвикателство?

Кой е инструментът в BNI, който ви позволява да опознаете най-бързо и ефективно бизнеса на колегата си? Ако и вие както Георги Илиев сте се досетили правилно – това са личните срещи. Заедно със Светлана Витанова успяват да си разменят впечатляващите 16 препоръки само в една среща!

И двамата разказват, че всичко е започнало от предизвикателство, което са стартирали в дружеството. Лидерите в BNI Приста периодично организират различни игри помежду си, за да стимулират отборния дух. Този път целта е най-много препоръки, генерирани след лична среща, а Георги сподели с нас, че за момента е водач в класацията. Жребият му отрежда лична среща със Светлана, а комбинацията между двамата се оказва повече от печеливша. Срещат се в началото на февруари, а много от препоръките им вече са се реализирали в сделки, останалите са в процес на договаряне. Попитахме ги как са успели да постигнат този впечатляващ резултат и ето техните препоръки:

  • Потърсете кои са общите ви клиенти. Стратегията на Георги е да дава препоръки към аналогични на вече съществуващите клиенти на събеседника му. Ако колегата ви работи с една мандра, например, дайте му контакт на друга. Ако негови клиенти са счетоводна фирма – свържете го с ваш контакт в същата сфера.
  • Подходът на Светлана Витанова при личните срещи е свързан с подготовка. Преди самата среща проучва бизнеса на събеседника си чрез неговия уебсайт и друга общодостъпна информация в интернет. По време на самата среща споменава контактите си, които смята, че ще бъдат полезни за бизнеса на колегата.

За да опознаете бизнесът на колегите си из основи, отделяйте си време за поне една лична среща седмично. Тогава препоръките се случват естествено. Винаги ще сте готови да предложите решение за всяка нужда на хората около вас, а първият човек, за когото ще се сетите, ще бъде бизнес лидер от вашето дружество.

Author